Van Lake Entrance naar Jervis Bay - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu Van Lake Entrance naar Jervis Bay - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu

Van Lake Entrance naar Jervis Bay

Door: Peter en Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies & Peter

20 November 2009 | Australië, Sydney

De kust is mooi. Prachtie stranden een heldere blauwe zee vaak met enorme golfen. Het weer is drukkend warm. Bewolking afgewisseld met zon. Temperaturen van ver boven de 30 graden. We overnachten in de Garden of Eden. Wat wil je nog meer!. In dit gebied leeft een vogeltje dat het geluid maakt van piepschuim op een nat raam. Als deze vogels eindelijk besluit te gaan slapen komen de krekels oog een halfuurtje. Alle kleinere beestjes zijn hier iets groter. Dat geldt dus ook voor insecten en het volume dat ze produceren. We zijn bevriend geraakt met de vlieg. Er wonen er 50 op mijn rug 3 op mijn lip 4 in mijn ogen en 2 in mijn oren. En dat zo'n beetje de hele dag tot het donker is. Je zou denken misschienn dat een keer douchen helpt maar ga daar maar niet vanuit. De kust is mooi. Hier em daar een beetje toeristisch. Maar als je onderweg al die vrijwel verlaten stranden ziet is dat toch wel even wat anders dan wij gewend zijn. Geen strandtent te vinden. Da's natuurlijk wel een beetje jammer. In het plaatsje Eden maken we 's avonds een wandeling langs de oceaan. Op een gegeven moment zien we enorme staarten uit het water komen. Walvissen! Het is wel een eind de zee in maar met het oog goed te zien. De volgende dag rijden door naar de Jervis Bay en overnachtenn in het plaatstje Huskisson. Onderweg zien we nogmaals walvissen spetteren in de zee. enthousiast geworden door dit spektakel besluiten om morgen op walvisjacht te gaan en boeken eem vaartoer van 3 1/2 uur. De dame van de plaatselijke touristinfo geeft ons niet zoveel kans dat we ze nog van dichtbij zullen zien. Het is zo'n beetje het einde van het walvisseizoen. Maar we boeken toch de boot. Het is zo wie zo leuk en misschien, wie weet zien we ze toch nog. Binnenkort de uitslag van ons walvissenavontuur. Tot dan.

• 20 November 2009 - 15:40

André:

Heerlijk hoor. Behalve de vliegen. Heb je niet van de kleefstrips daar? Gewoon op je hoofd leggen. Hier is de hitte daar uitgebreid in het nieuws. En de vele bosbranden.Hitterecords voor de lente (40+ graden)

• 20 November 2009 - 21:28

Alice:

Wat leuk te lezen wat jullie allemaal meemaken. In het eerste deel herkende ik natuurlijk veel omdat ik daar ook geweest was, maar ik geloof dat ik toch nog een keer terug moet voor de hoek rechtsonder. Veel plezier nog. Alice
    PS die vliegen herinner ik me ook. Heb veel geoefend om te leren die te negeren. Zen is the way...