The Great Alpine Road en Mount Buffalo - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu The Great Alpine Road en Mount Buffalo - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu

The Great Alpine Road en Mount Buffalo

Door: Peter en Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies & Peter

18 November 2009 | Australië, Lakes Entrance

Outlaws en de Alpines.

Voordat we echt The Graet Alpine Road opdraaien eerst nog even een bezoek brengen aan de het stadje waar de (hier) beruchte outlaw Ned Kelly (de Robin Hood van Australië)leefde, werd opgepakt en opgehangen. In het dorp staat een enorm beeld van deze man met ijzeren masker. Een verheerlijkte misdager zoals vandaag de dag nog wel gebeurt die in tegenstalling tot Robin Hood niet voor de armen stal. De dorpsbewoners van vandaag de dag kunnen er met hun souvernierhandel in ieder geval nog wel aardig van rondkomen. Dan de bergen in. Wederom weer verrassend. We slaan af naar Mount Buffalo en beginnen in eerste instantie met de auto een adembenemende klim van ongeveer 25 km naar de top die op 2000 meter ligt. Een prachtig natuurgebied met meren, skihelliingen, prachtige watervallen gorges en vergezichten. Het is overigens schokkend om te hoe zien groot de verwoesting is door bosbranden. Op de foto's kan je het resultaat van deze branden zien. De uitgetrekte vlakten met kale zilvergrijze stammen van de verbrande bomen. Brand is in Australië een van de grootste angsten. Overal heeft men het erover en wordt je gewaarschuwd. Het laatste stuk naar de top is nog een klim van circa 1 1/2 km te voet. We twijfelen. Het is al wat later op de dag en de klim is stijl. Aangemoedigt door een stel wat net terugkwam beginnen we er toch maar aan. Een klim over kale rotsen, zeer snalle stijle paadjes naar een puntige top The Horne genaamd met een 360 graden uitzicht over de Alpines. Het is een echte top zo een die normaal alleen maar met een touwen en klim gereedschap valt te berreiken. Geweldig. We hebben er maar een paar foto's van ommdat je voor het nemen van foto's 2 handen nodig hebt en die handen waren nu echt nodig om vast te houden aan de schamele ijzeren hekjes die ons van de afgrond scheidde. Een beetje met knikkende knieen dalen we weer af naar de camper. Wat een belevenis. Inderdaad is het inmiddels al wat later en we rijden nu in een stuk door naar benedenn en nemen de eerste campng die we tegenkomen. De volgende dag maken we de Great Alpine Road af. Rijden nog over een enorme bergpas van Mt Hotham. Hier ligt zelfs hier en daar nog een beetje sneeuw. In dit gebied wordt intensief aan bosbouw gedaan. Over de smalle bergwegen passeren om de haverklap enorme trucks volgeladen met bomen. We twijfelen nog even of we in de bergen zullen blijven of naar de kust zullen rijden. We kiezen de kust. Morgen wordt het 40 graden en ik krijg dikke armen van al dat bochtenwerk. Dus eindigt de 2e dag van dit verhaal op een camping in Lakes Entrance. Leuke camping Lekker koel hier ten opzichte van het binnenland. We gaan nog even naar het strand. Even met de grote teen aan het water gevoeld. De zee is koud en er is een enorme golfslag. Dus we gaan maar niet zwemmen. Terug naar de camping, wijntje eten, boekje enz. Morgen weer een nieuwe dag aan de kust en dan nog even het binnenland in.

See you later.

• 18 November 2009 - 11:50

André:

Jullie trotseren de gevaren. Moedig maar take care.Op een Google-kaart zag ik al de enorme klim die jullie zouden gaan maken.(en weer terug)
    Inderdaad zeldzaam bochtig en steil. Brrrrr.
    Zal zo even de foto's bekijken...
    Geniet enz.

• 18 November 2009 - 12:54

Miekejos:

Wat 'n ondernemers zijn jullie toch.Mooi verslag hoor we hebben er van genoten.Hier stormt het vandaag en de bomen zijn bijna helemaal kaal.Het is fijn te lezen,dat jullie
    het zo goednaar je zin hebbenveel liefs
    jos en mieke

• 18 November 2009 - 13:17

Elise:

ik geniet nog steeds van jullie spannende avonturen ,nog 9 dagen te gaan...hier 12o ,storm en regen en om 5u donker.....dus heel veel plezier en inspiratie liefs elise

• 18 November 2009 - 17:23

Joke:

kijken jullie wel uit ,niet te veel risico nemen hoor !het is een schitterd land wat we zien op de fotos hier is het nu vreselijk weer liefs van je zusje (en schoonzusje)

• 19 November 2009 - 11:58

Gerrie En Math Creemers:

We hebben een hele periode geen internetbereik gehad, vanwege de grote uitgestrektheid van de Westkust. Daarom hebben we nu jullie verslagen met terugwerkende kracht gelezen. Het is herkennen en genieten. Net zoals jullie dat ervaren. We blijven jullie volgen.

• 20 November 2009 - 09:17

Linda:

heey pap,
    ik heb je niet meer online gezien. gaat nog wel goed zo te zien he:D.

ik had een vraagje pap. Zou je mischien kunnen kijken voor uggs daarzo. dat zijn laarzen die ik heel graag wil maar in nedeland heel duur zijn. ze komen uit australie en zijn daar veel goedkoper en je heb in australie heel veel winkels waar ze ze verkopen.

ik weetniet of je in de buurt ben van winkels maar zo wel zo je dan willen kijken voor mij. ik wil graag grijze maat 39. ik heb ook een code van die schoenen die je eventueel aan de verkoopster kan geven: f19009f.

ik dacht ik vraag het ff want het scheelt 200 euro. maar als het veel moeite is hoeft het niet hoor.

geniet nog van de laatste week en zie jullie snel als jullie trug zijn.

xx linda