Walvisvaart - Reisverslag uit Wallacia, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu Walvisvaart - Reisverslag uit Wallacia, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu

Walvisvaart

Door: Peter en Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies & Peter

21 November 2009 | Australië, Wallacia

Vandaag ging het gebeuren.s'Morgens om 9:30 de boot op om walvissen te spotten. Nou, de dame van de "VVV' had weer eens mooi gelijk. Geen walvis gezien. En een golfen op de Tasmaansezee. Echte knoerten. Binnen no time zat de helft van de andere walvisjagers met een kotszakje voor de mond. Annelies hield de moed er nog in. Op een gegeven moment beweerden een aantal mensen inclusief Annelies walvissen gezien te hebben. Helaas het was waarschijnlijk een fata morgana. We hebben wel even lekker gevaren, een paar piquins gezien en een glimp van dolfijnen. Het kan niet altijd meezitten. Giateravond zag de lucht even zwart. Een paar onweersklappen en één bui van 10 minuten. En het was weer voorbij. Het schijnt in andere gebieden aardig gedonderd te hebben. Hier en daar zijn weer branden ontstaan maar gelukkig niet waar wij ons bevinden. 's Middags rijden we nog een stuk de bergen in. We rijden door het Morton natuurpark en eindigen vandaag aan het begin van de route door de Blue Mountains. Preachtige omgeving. Het inmiddels bekende recept. Grote wouden met prachtige rotsformaties en natuurlijk watervallen. Al valt er niet zoveel water meer te vallen in verband met de heersende droogte. Morgen de Bue Mountains en dan zakken we af naar Sydney. De eindbestemming in Australië. Dus hou vol, nog even! G'day.