Alice Springs, Tennant Creek en Katherine 29.30/31 - Reisverslag uit Katherine, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu Alice Springs, Tennant Creek en Katherine 29.30/31 - Reisverslag uit Katherine, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu

Alice Springs, Tennant Creek en Katherine 29.30/31

Door: Peter en Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies & Peter

31 Oktober 2009 | Australië, Katherine

Van Alice Spring naar Tennant Creek en door naar Katherine. 29 t/m 31 oktober.

’s Morgens vroeg vertrokken naar Tennant Creek. Een reis van circa 500 km. Het is warm voor de tijd van het jaar. De temperatuur komt boven de 40 graden uit. Onderweg gestopt bij veel van de zogenaamde “roadhouses”. Ieder adres heeft weer zijn eigen bijzonderheden. De één heeft kamelen de ander slangen en hagedissen dan weer papagaaien en krokodillen. Bij een volgende kan je weer van alles doen en is er een camping en/of een motel bij. Onderweg naar Tennant Creek is er een niet te missen attractie namelijk de Devils Marbles. Een bijzonder natuurverschijnsel. Op elkaar balancerende bijna kogelronde rotsen. We hebben er een korte wandeling gemaakt. Heel bijzonder. Maar midden op de dag vind je weinig schaduw dus we houden het kort. In Tennant Creek kan je nog een mijn bezoeken maar we zijn allebei te overhit om nog iets te ondernemen en gaan naar ons motel. ’s Avonds nog iets gedronken en gegeten in het plaatselijke hotel en toen maar weer snel terug en naar bed. Morgen weer vroeg op voor een 680 km lange rit naar Katherine. Deze dag is een dag van ontmoetingen. We spreken twee wereldreizigers. Een gepensioneerde Spanjaard die met zijn jeep de hele wereld afreist. Hij zegt dit een betere optie te vinden dan weg te kwijnen voor zijn tv met al die niets zeggende tv programma’s en een Canadees uit Montreal. De Canadees reist te voet, hij is al een aantal jaren onderweg en heeft onder andere al te voet Zuid-Amerika en Europa en Afrika doorkruist. Een heel bijzonder kerel. Hij noemt zich een walker voor peace. Heeft Nelson Mandela ontmoet en toont ons een multomap vol met krantenknipsels. Er is veel media aandacht voor hem, ook van Nederlandse kranten al weer een aantal jaren terug. Hij heeft een website kijk er eens naar www.wwwalk.org.
We spreken een in 1967 naar Australië geëmigreerde Ier. Idealisme en levensverhalendag. ´s Middags maken we een stop voor een duik. In Mataranka `never, never land` Men zegt wanneer je dit gebied eenmaal gezien hebt je nooit meer weg wilt. Heel paradijselijk inderdaad. We nemen een niet zo’n verfrissende maar wel een ontspannende duik in een kristalhelder thermale natuurlijke pool van 34 graden. Deze pool is aangelegd tijdens de tweede wereldoorlog en alleen toegankelijk voor de officieren. Het is glashelder, 34 graden en gelegen midden in een palmbos. In dit bos hangen alle bomen vol met krijsende en schijtende kleine rode vliegende honden, een soort overmaatse vleermuis. Annelies vindt ze wel lief. Maar goed die heeft deze vakantie al gekroeld met kangaroes en een zwartkop-python en blauwtong hagedis geaaid. Moe van de inspanningen en de hitte lekker vroeg naar bed. Vandaag 31 okt. 09 hebben we een boottocht gemaakt van vier uur door de gorges van Katherine River in het Nitmiluk National Park. Onderweg nog gezwommen in een krokodilvrije Creek. Heerlijke onderbreking. We waren o.a. in gezelschap van een nederlands stel die een reis van drie maanden maakten. Altijd baas boven baas. Echt gezellig en ook nog een handige tip voor de aanschaf van een prepaid dongel die het internetten op veel plaatsen mogelijk maakt. Het is nu zaterdag en de computerwinkels zijn gesloten dus gaan we maandag maar in Darwin op zoek. De rest van de dag maar een beetje lummelen, zwembad in zwembad uit en een stukje schrijven.
Morgen gaat de reis naar Kakadu park.
Groetjes en tot later.

• 31 Oktober 2009 - 10:32

Dina May:

Heerlijk, heerlijk die reisverhalen van jullie. Terwijl het leventje hier routineus passeert, genieten jullie van het avontuur. Wat een leuke ontmoetingen ook en vrije inzichten: het is nooit te laat om te boel de boel te laten en (zelfs wandelend) de wereld in te trekken! Wauw. Geniet vooral verder en bij deze stuur ik jullie een koel herstbriesje van 15 graden. Kus, DM

• 11 November 2009 - 16:55

Kees Bal:

geweldig allemaal wat jullie beleven, mooie foto,s wel jammer dat het er zo weinig zijn,gr. de balletjes