Alice Springs 27 en 28 oktober - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu Alice Springs 27 en 28 oktober - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu

Alice Springs 27 en 28 oktober

Door: Peter en Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies & Peter

28 Oktober 2009 | Australië, Alice Springs

's morgens om half zes konden wij aan het ontbijt in het paradijselijke Kings Canyon Resort, waarna om half zeven de uitcheck mogelijkheid was.
We hebben dan een lange rit van 480 km voor de boeg wat wel heel wat sneller gaat dan in Nederland, wegens gebrek aan in- en uitvoegstroken daar er toch niets is.
De rit door de natuur is en blijft fantastisch om te zien en is ook absoluut niet saai.
Plotseling kwam ons een solarcar tegemoet rijden, we hadden al een heel circus van (wat wij dachten een soort rally) auto's gezien, maar helaas ging het te snel om een foto te schieten. Balen! Echter vijf minuten later kwam er nog een, weer te laat vanwege een vrachtauto die (misschien van de schrik) spookrijder was. Dus weer geen foto.
Bij een koffiestop bleken wij op de koffie te zijn bij een wel heel bijzonder iemand nl. "Dinky the singing Dingo". Juist toen wij wilden gaan vroeg de uitbater of we het optreden wilden zien. Nou, prachtig konden wij niet zeggen, maar wel heel bijzonder een dingo op een piano en daar dan bij huilde. Hij bleek wereldberoemd en er hing zelfs een stuk vaan de Telegraaf, daar is toch niet alles in gelogen.
Vlak voor Alice Springs boften wij met een derde solarcar die (drie maal is scheepsrecht) wel op onze foto terecht is gekomen.
Inmiddels middag, aankomst in hotel en verder geen ander programma dan wat door de stad lopen.
Vandaag zijn wij eerst naar The Royal Flyig Doctor Service of Australia geweest (iedereen welbekend van de serie) heel interessant om het in bedrijf te zien en horen. Ook erg gericht op donatie waar zij niet buiten kunnen.
Nu weer back to nature. Naar de West Mac Donnell National Park met als eerste bezoek Simpons Gap. Prachtig gelegen tussen de bergen waar een kolonie walibi's zitten maar die we niet gezie hebben. Slecht te spotten en waarschijnlijk verstopt tussen de rotsen vanwege de zon.
Erg leuk was het bordje "no swimming" terwijl er geen water te zien was. Alleen een droge zandbodem, waar overigens wel weer een lizzard doorheen liep.
Door naar Standley Chasm, een hoge kloof gelegen in een park. Wel een stukje lopen en klauteren maar zeer de moeite waard.
Het laatste op ons programma was Ellery Creek Bighole, gezien op een als een aangenaam zwemwater tussen de bergrotsen. Bij aankomst voelde we nattigheid vanwege onze vorige droge ervaring en we zagen ook niets. Maar bij verder onderzoek was het er toch echt. Prachtig, koel helder water dus heerlijk gezwommen. Een bijzondere en zeer prettige belevenis.
It was an perfect day. Nu vroeg naar bed, morgen een lange reis, 506 km, naar Tennant Creek. Een goudmijn en er moet nog genoeg in de grond zitten.
Dus wie weet.

• 28 Oktober 2009 - 17:29

Aad:

Ik geniet van jullie avonturen. Leuk die solarauto.

• 28 Oktober 2009 - 22:17

Maartje:

Wat een mooie verhalen! helaas is het mij niet gelukt op de site te komen met de andere foto's van jullie.. maar blijf proberen :) Heel veel plezier nog en geniet van al dat moois!
    liefs x Maartje

• 29 Oktober 2009 - 03:22

André:

Super-foto's. Bijna het gevoel mee te reizen op de achterbank.
    Hieronder teletekst met solarcar-nieuws

121 Teletekst do 29 okt
    Kort nieuws binnenland

` Het team van de TU Delft is tweede
    geworden in de World Solar Challenge in
    Australië.De afgelopen vier jaar waren
    de studenten steeds eerste.Dat het nu
    een plaats lager is geworden,wijten ze
    aan een ongeluk,vlak voor de wedstrijd.
    Daardoor leverden de zonnecellen niet
    het maximale vermogen.

volgende nieuws weer&verkeer sport

• 29 Oktober 2009 - 03:24

André:

Geef je in het volgende verslag nog even de GOEDE link naar Picasa ?. De vorige was niet goed volgens de lezers.
    Veel plezier

• 29 Oktober 2009 - 14:24

Barbara:

En zijn de goudklopjes al gevonden? Ik lees alles voor aan de kinderen en we genieten er erg van. Heel veel plezier en we wachten met smart op het volgende verslag.
    Dikke kus Barbara

• 29 Oktober 2009 - 18:02

Frits:

Eindelijk zien Marian en ik jullie verslagen (Die kl...PC deed het niet meer). Gaaf hoor die ritten van honderden km's. Daar doe je in de Randstad een hele dag over! Veel plezier nog en wij blijven nu kijken!