Kings Canyon - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu Kings Canyon - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu

Kings Canyon

Door: Peter en Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies & Peter

27 Oktober 2009 | Australië, Alice Springs

Na Uluru en de Olga's was de Kings Canyon aan de beurt. Wat een geweldig uitzicht. Wel 's morgens al om 5 uur opgestaan. Eerst moet er 330 km gereden worden. Rijden is minder vemoeiend dan in NL. Eens in de 10 minuten kom je een tegenligger tegen. Voor de rest cruise control aan en karren maar. Om 11.00 uur liepen we dus al door de canyon. Een aantal behoorlijke stijle klimmen en afgronden waar we tocch maar een metertje vandaan blijven. Leuke kamer Kings Canyon Resort. Na de klimpartij lekker aan het zwembad gelegen. Is bij deze temperaturen het beste wat je 's middags kan doen bij de hier heersende temperaturen. Heerlijk gedineerd en ontbeten. Weer vroeg opgestaan voor de autoreis naar Alice Springs. Daar zijn we vandaag aangekomen. Onderweg hadden toevallig de Nedelandse solarcar als tegenligger. Geweldig om dat apparaat te zijn rijden. Overigens met een behoorlijke snelheid. Laatste stop voor Alice Springs bij het roadhouse Stuart Wells. De eigenaar gaf een showtje weg met zijn Dingo. De zingende dingo. Het al wat oude beest werd op de piano gezet en bij het aantikken van de toetsen ging hij janken/huilen. Een grappige maar ook een beetje trieste vertoning.

Geen foto's meer op deze site. Er mogen maar tien foto's geplaatst worden en dat gaat heel moeizaam. Waar we kunnen loaden we onze fot's up naar onze foto site van Picasa. Als zin hebt kun je ze bekijken op http://picasaweb.google.com/anneliespeter.We gaan maar is bedenken wat we morgen gaan doem.

see you later mate!

• 27 Oktober 2009 - 08:55

Gerda:

Linkie naar de fotosite lukt niet .... Have fun mate

• 27 Oktober 2009 - 10:56

André:

Gerda de link werkt zo niet omdat de streep onder de link te ver doorloopt. Even opnieuw intikken t/m de r van anneliespeter
    Dacht inderdaad aan jullie toen ik de solarcarrace op Journaal zag. Kon bijna niet anders of jullie moesten ze tegenkomen. Groet en enjoy André

• 27 Oktober 2009 - 17:39

Timo:

Waarom heeft oma elke keer haar groene kapje op. We moeten er erg om lachen. En ik wil zeggen waarom lopen er dieren over de straat? Ik hoop dat jullie snel weer terugkomen. En dat is klaar. Een kus van Timo

• 27 Oktober 2009 - 17:41

Mika:

Dikke kus aan opa en oma en ook een dikke knuffel.

• 27 Oktober 2009 - 17:42

Timo:

Ik vind jullie ook zo lief. En ik wil dat je een kangaroo meeneemt. Wij hebben leuke foto's van het dinobos.

• 27 Oktober 2009 - 21:38

Elise:

globetrotters ik geniet van jullie "blogs" stuur ook maar wat foto'van de opalen heel veel liefs
    elise
    p.s. het is wel stil op dinsdagavond...

lekker hè, die wijnbars!
    wij
    drinken er hier een op jullie gezondheid.Nog veel plezier! gr. Els

leuk hoor al jullie verhalen, foto's maken ook nieuwsgierig naar de rest van de reis, kan je niet en dia avondje houden als je terug bent?:)
    groetjes anneke

leuk de reis via jou en annelies opnieuw mee te maken heel leuke foto.s ! groetjes Nel

• 27 Oktober 2009 - 21:40

André:

De suncar van Twente is verongelukt (geen doden)las ik net.
    Door lekke band van de weg geraakt. TUDelft ligt op de 2e plaats nu.
    Rij voorzichtig dus...

• 27 Oktober 2009 - 21:42

Elise:

De mail van Nel komt niet aan. Haar mailadres is: nel_kees@hotmail.com