Coober Pedy naar Uluru 23 t/m 25 oktober - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu Coober Pedy naar Uluru 23 t/m 25 oktober - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu

Coober Pedy naar Uluru 23 t/m 25 oktober

Door: Peter en Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies & Peter

25 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Even een kort verhaal van de reis want wat we gezien hebben in de afgelopen dagen is teveel om onder woorden te brengen. Coober Pedy is een mijnstadje. Overal om het stadje heen zijn mijnen met bergen aan puin van rots. Iedereen schijnt met opaal bezig te zijn. Overal wordt het te koop aangeboden. Diverse soorten verkopers. De indruk ontstaat dat je goed moet opletten om niet met een miskoop de deur uit te gaan. We hebben een oude mijn bezocht en ons hotel was heel bijzonder. Ondergronds met kamers uitgehakt in de rots. Donker, koel en heel erg stil. Overigens heel origineel en warm ingericht. Veel opaal gezien. Ook nog naar een opvang van zieke en gewonde kangaroetjes geweest. Annelies heeft er even met een mogen kroelen. Heel vertederend. Daarna naar Marla een outback-ressort waar je kunt eten, slapen, drinken en tanken. Verder was er niets te beleven. Het deed een beetje denken aan een oude road-movie. Beetje onguur. Het ressort werd bevolkt door roadworkers, zwervende Aboriginal en mensen op doorreis.'s morgens vroeg vertrokken. 550 km door de hitte naar Uluru. 's-middags nog een Uluru-toer gemaakt met een Aboriginalgids erg indrukwekkend. Prachtige rode monoliet midden in het niets. Vandaag zijn we naar " The Olga's" geweest. Het was te heet. De wandeling door de " the valley's of the wind" waren gesloten. Nou prachtige rode bulten. We hebben ze bekeken en zijn snel teruggegaan naar de kamer. De airco op volle kracht gezet en een middagdutje gedaan. Laten nog even lekker bij het zwembad gelegen en een paar biertjes gedronken. Morgen staat de "Kings canyon" op de agenda. Lekker vroeg weg om de hitte een beetje voor te zijn. De auto is voorzien airco. Maar buiten is het echt af en toe ondragelijk heet. Binnenkort meer.

See you later.

• 25 Oktober 2009 - 15:55

Paul H:

Fantastisch deze reis(verslagen) Hou jullie voor alle zekerheid ook maar via Google earth stap voor stap in de smiezen. Heel benieuwd naar het vervolg.

• 25 Oktober 2009 - 17:15

Joke En Ton :

Hallo wij vinden het heel leuk om zo alles van jullie te volgen dat kon je vroeger ook niet in denken om het zo mee te maken via de email veel plezier nog en liefs van ons