De Outback - Reisverslag uit Coober Pedy, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu De Outback - Reisverslag uit Coober Pedy, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu

De Outback

Door: Peter en Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies & Peter

22 Oktober 2009 | Australië, Coober Pedy

Naar Coober Pedy 22-10-2009.

Vandaag dus begonnen met de echte outbacktrip via de Stuart Highway.
Het was fantastisch om te zien hoe het landschap en de temperatuur onderweg veranderde. Het werd steeds heter en de bomen en beplanting werden kleiner en lager. Het laatste stuk werd het echt een prairie, weinig beplanting in de rode aarde.
Ook zagen wij enorme zoutvlaktes, restanten van de binnenzeeen die hier ooit geweest zijn.
Terwijl Peter reed waren mijn ogen natuurlijk steeds aan het zoeken naar wildlive, kangaroos of emoes. Natuurlijk was ik net druk bezig met de airco (zijn we niet gewend in de Berlingo) toen ik plotseling twee emoes zag staan. Helaas geen tijd meer om het fototoestel in paraatheid te krijgen. Jammer, maar we hebben ze in ieder geval al gezien. Voor de kangaroos is het overdag veel te heet die liggen dan ergens in de schaduw te slapen. Maar we hebben nog heel wat kilometers te gaan dus kansen genoeg.
De aankomst in Coober Pedy was een heel andere beleving, overal werd en wordt gegraven naar opalen. Dit stadje is daar helemaal van afhankelijk en dat is tegenwoordig heel wat comfortabeler dan in de beginjaren zonder airco, stromend water, mobiele telefoons en televisie.
Ons hotel ligt geheel onder de grond, heerlijk koel en prachtig uitgevoerd. Over Cooper Pedy doen we later na de bezichtiging verslag. Groetjes Peter en Annelies.

• 22 Oktober 2009 - 17:08

Timo:

Ik had wel graag in de koffer gezeten. Want het lijkt me erg leuk zo al die dieren in het wild
    Dikke knuffel

• 22 Oktober 2009 - 17:10

Mika:

Ik wou ook dat ik in de koffer zat
    Dikke knuffel van Mika Papagaai

• 23 Oktober 2009 - 00:24

André:

Kreeg van Barbara de
    Picasaweblink. Erg fraai.
    Wat wist ik niet van opaal:
    Opaal is een beschermende en activerende steen. Het maakt vrolijk, optimistisch, levenslustig, spontaan, origineel, creatief en stimuleert een interesse in kunst en waardering voor mooie dingen. De steen heeft ook een sterke connectie met liefde.
    Neem er maar veel mee terug voor ons!
    André

• 24 Oktober 2009 - 12:24

AatStans:

Wij genieten hier van jullie veslagjes vinden het wel raar onder de grond slapen.
    En de groeten van onze nieuwe vriendjs en vriendinnetjs uit de Thoms, was lekkerleuk laatfeestje gister met veel gaafmuziek en lolook! Barbara en Ronald nog gezien daar!
    kuskus AaS