Katherine naar Kakadu en tenslotte Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu Katherine naar Kakadu en tenslotte Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu

Katherine naar Kakadu en tenslotte Darwin

Door: Peter en Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies & Peter

05 November 2009 | Australië, Darwin

Daar zijn we weer eindelijk.

In Kakadu was geen internetverbinding mogelijk voor ons en gisteren na aankomst en het feestje van de Melbourne Cup hadden we geen puf meer.
Waar zijn we gebleven?
Van Katherine naar Kakadu d.d. 01 november ’09, was een hele belevenis. Onderweg al heel veel te zien Eerst een stop in Pine Creek, een oud goudmijntje. Wij nog op zoek maar de weg erheen was al afgesloten. Niet meer in gebruik. Dus door richting Kakadu-Highway daar is zoveel te zien, maar om alles te kunnen bezoeken heb je echt een 4 wheeldrive auto nodig. Dus wij “beperken” ons tot de dingen die wel voor ons toegankelijk zij en dat is meer dan we tijd hebben.
We hebben een boottocht gemaakt in Cooinda en bezochten zo Yellow Waters, een soort waterrijk moeras waar vooral heel veel verschillende soorten vogels o.a. zeearenden, kraanvogels, ibissen, eenden en ganzen, en nog veel meer te zien was. Middels de foto’s ook voor jullie. Bomen, planten en zoetwater krokodillen maakten het plaatje compleet. Heel bijzonder allemaal voor ons Nederlanders. Voor vandaag genoeg, gezien de afstanden en de hitte zij we toe aan een douche en een zwembad.
Bij aankomst in ons motel bleken de ganzen voor de deur te lopen, de kakatoe’s in de bomen te zitten met honderden en een walibi ongestoord verder at terwijl wij och en ach riepen.
Hoezo steeds spiedend in de auto naar wildlife?
Voor de tweede dag 02 november ’09 hebben we een tour geboekt naar Ubirr. Het meest oostelijke plaatsje van Kakadu grenzend aan Arnhemland. Ubirr heeft rotsschilderingen, een klim naar een uitzichtspunt, je rondom aan verschillende landschappen vergapen en na de lunch een boottocht over de grens rivier met heel veel zoutwaterkrokodillen. Nog heel even aan wal op Arnhemland, alleen toegankelijk met toestemming van de Aboriginals, voor uitleg over speerwerpen en jagen.
Dinsdag 03 november ’09 op weg naar Darwin via de Arnhem-Highway en een bezoek onderweg aan de Windows of the Wetlands. De Australiërs hebben erg hun best gedaan om alles zo mooi en overzichtelijk mogelijk te maken.
Eerst langs een winkelcentrum in Palmerston (voorstad) om een mobiele dongel te kopen, zodat we makkelijker kunnen internetten.
Darwin is na de tweede totale verwoesting (eerst gebombardeerd in de tweede wereldoorlog en daar na verwoest door de oorkaan Tracy op kerstavond 1974) prachtig aangelegd. Mooie parken en brede wegen met moderne gebouwen.
’s Middags eerst langs Herz om de auto nog een dag langer te huren voor ons bezoek morgen aan het Litchfield Park. Dan de wandeling over de Esplanada (boulevard) prachtig en indrukwekkend, zeker na het zien van de film Australia. Hier wordt je erg aan de bombardementen herinnerd.
Het winkel/uitgaansgebied van Darwin in en daar vielen we midden in het feestgedruis van de belangrijkste dag van het jaar (volgens insiders) de Melbourne Cup (paarderennen0. Heel Engels ook met uitgedoste dames en veel gezellig feestelijk kroegbezoek. Leuk om mee te maken.
Vandaag 04 november ’09 dus naar Litchfield Park. Nog een aardig stuk rijden.
De eerste bezichtiging was de grootste termietenheuvel van Australië. Je vraagt je af hoe die beestjes het voor elkaar hebben gekregen. Ze zijn wel met erg, erg, erg veel, nog meer dan vliegen, maar toch applaus
Het belangrijkste in dit park zijn de watervallen, echt alle soorten en maten. Bij de meeste was het mogelijk om te zwemmen, wat we dan ook gedaan hebben. Heerlijk!!.
Mooie dag geweest.
Groetjes Peter en Annelies

• 04 November 2009 - 16:47

André:

Miste al even een update maar nu weer bijgepraat..
    Mooi zo. Dacht al dat 't aan de hitte en uitgestrekte leegheid zou liggen.
    Zelfs hier een verslag te zien geweest van de Melbourne Cup door Tim Dekkers (NOS) die tegenwoordig opereert vanuit Australië.
    Hou vol! Nog 23 dagen zie ik hier links op het scherm!
    groeten ook van Theo,
    André

• 05 November 2009 - 01:11

André:

Heb de laatste foto's nauwkeurig gezien en echt het is amazing, stunning & shocking wat jullie vastleggen en zagen. Alleen al de vogels maken het prachtig. Ook de rotsformaties en schilderingen zijn bizar.
    Voel de temperaturen er niet bij dus hier zien we het anders...
    Geniet en plezier, groeten André

• 05 November 2009 - 06:55

Gerrie En Math:

Hallo Peter en Annelies,

We hebben elkaar getroffen tijdens de boottocht in Katherine. Gelezen in dit bericht is het gelukt met de dongel. Wij maken er nog steeds gebruik van.
    Via de Gibb River Road (viel best mee) zijn we nu aangekomen in Broome.
    Wij zijn te volgen via gerriemath.waarbenjij.nu
    Nog veel reisplezier in dit enorme, mooie en bijzondere land.

Groetjes uit Broome