Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu

Darwin

Door: Peter en Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies & Peter

05 November 2009 | Australië, Darwin

Darwin (donderdag 5 november)

Beetje aan de late kant uit bed voor (onze) Australische begrippen. Om 09.00 uur ’s morgens hebben we afscheid genomen van onze rental car. In totaal hebben 5.000 km afgelegd. We zijn nu een beetje dat verhaal aan het afsluiten en hebben besloten dat nu we geen auto meer hebben we maar is een paar fietsen gaan huren. Fietsen in een deze vochtige hitte is net zoiets als in Nederland met windkracht 8 tegen, fietsen op Texel. Maar wat een geweldig stadje. Ons hotel is centraal in de city. Darwin centrum hebben dus al eerder bekeken. Vandaag langs de Marina (jachthaven) gefietst en daar ontbeten. Daarna op de fietsjes door mooie parken en het langs het strand richting het museum. Zwemmen kan hier niet vanwege de box jelly-fish. In het museum zien we opgezette dieren, schelpen, mineralen, skeletten van dino-achtige dieren een aangrijpende vertelling van de geschiedenis rond de cycloon Tracy die hier ongeveer 30 jaar geleden letterlijk alles met de grond heeft gelijk gemaakt en veel Aboriginal kunst en cultuur. Indrukwekkend vind ik een bandopname van het geluid van de cycloon Tracy die op een juist volume kan worden beluisterd in een donkere kamer. Zoals het ongeveer was toen. Huiveringwekkend en aangrijpend. Hierna zijn we naar de Botanic Garden gefietst. Mooi natuurlijk. Allerlei bijzondere bomen en planten in een parkachtige sfeer. Als je wat buiten actief wat doet in Darwin ben je zo drijfnat van het zweet. Als je even in schaduw gaat zitten droog je vanzelf ook wel weer op. Later in de middag leveren we de fietsen in en nemen een biertje in een leuke pub “Shennigans”. Terug in het hotel nemen we het er even van bij het zwembad. Na een verfrissende duik is de lichaamsthermostaat weer normaal. 's Avonds geen we kijken naar de zonsondergang boven de Timorése zee. Prachtig. Het is een beetje de laatste dag van het eerste deel van de reis. Darwin heeft ons hart in ieder geval een beetje gestolen. Erg benieuwd zijn we naar Cairns.

Wordt vervolgd.

• 05 November 2009 - 12:50

Gerda:

Hallo backpackers,

Leuke verhalen allemaal. Zoals je weet woont mijn zus Andrea met kroost in een buitenwijk van Cairns (Smithfield). Mocht je haar willen bezoeken of tips of iets dergelijks willen hebben van haar, dan moet je me maar even mailen dan kan ik je haar telefoonnummer geven.
    Groet en nog heel veel plezier daar down under.

• 05 November 2009 - 13:09

Gerda:

Nog even een tip om te doen nabij Cairns is een dagje naar Kuranda met een treintje vanuit Cairns heen en met de skyrail terug. Kuranda is erg toeristisch, maar wel leuk om een keer te zien. De rit met de trein is erg leuk en met de skyrail terug is echt spectaculair. Wordt verkocht als een dagtrip daar. Verder kan ik je aanraden om ook een kijkje te gaan nemen bij de bungyjump in de bergen. Als je het ziet draait je maag om, maar wel gaaf om te zien. Die bungyjump is in de buurt van smithfield (vlak bij mijn zus dus). Verder is er natuurlijk nog veel meer leuks te doen en het Great Barrier Reef moet je wel gezien hebben. Succes en ik lees de volgende verslagen wel weer en ja ik ben nog steeds jaloers ......

• 05 November 2009 - 13:43

Miekejos Ziggo.nl:

dag lieve mensen leuk
    h

oor jullie reisverslag.

Het is hier donker en het
    regent.Geniet maar lekker
    met 'n koud pilsje erbij.
    de bomen hier op segbroeklaan zijn al kaal.
    liefs en groetjes jos en
    mieke.

• 05 November 2009 - 14:02

André:

Ik denk dat jullie de email van GISTEREN opnieuw moeten versturen. In de email stond nl. GEEN link naar het reisverslag (bij mij)
    Ik heb een snelkopppeling gemaakt waardoor ik er toch kwam maar dat heeft niet iedere belangstellende denk ik.