Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Peter en Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies & Peter

06 November 2009 | Australië, Cairns

Cairns, vrijdag 6 november 2009.

Vandaag extra vroeg uit de veren, want het vliegtuig naar Cairns vertrekt om 7.00, de airportbus komt ons om 5.40 halen. Snelle vlucht van 2,5 uur en weer een tijdsaanpassing van een half uur. Hier in Cairns is het nu 9 uur later dan in Nederland.
Bij aankomst viel er wat uit de lucht, o ja, we herkenden het gelijk weer. Regen.
Wel prettig om vroeg aan te komen, zodat we ons op ons gemak konden laten voorlichten over alle tourmogelijkheden, ons te installeren en dan nog een hele middag Cairns al wandelend te verkennen.
Australië is echt een heel gemakkelijk reisland, heel duidelijk en comfortabel. Alles in de stad is ook zo prachtig aangelegd en voorzien van alle gemakken. Overal staan mooie waterdrinkfonteintjes en hier zelfs aan de onderkant voorzien van een drinkbak voor de honden.
Vanmiddag langs de Esplanada (boulevard) gelopen, prachtig nieuw aangelegd in 2006, en daar alle soorten wadvogels gezien o.a. pelikanen en lepelaars. Langs de Esplanada ligt een prachtig zwembad (blue lagoon) waar ik natuurlijk ook even in gedoken ben.
Bij “thuis”komst in ons heel gezellige hostel wat een leuke en goedverzorgde uitstraling heeft (hostel nr. 1 in 2009) eerst maar lekker gegeten en naar de kamer voor de foto’s en het verslag. Vroeg naar bed want hier moet je echt de dingen in de ochtenduren doen, dus de wekker op zes uur.
De kleinkinderen (Timo en Mika) vonden de netjes over ons hoofd heel erg grappig maar deze netjes wil je wel dragen met zoveel vliegen om je hoofd. Mooi is anders, maar nood vraagt om praktische dingen.
Voor morgen hebben we een tour naar Kuranda geboekt. Een dorp in het regenwoud waar we met een stoomtrein naar toegaan en met een kabelbaan terug. We zijn benieuwd naar weer nieuwe mooie dingen.
Daarover morgen, groetjes Peter en Annelies

• 06 November 2009 - 14:33

Barbara:

Ik vond het erg fijn om jullie even aan de telefoon te hebben. Geniet er maar lekker van!
    Dikke kus Barbara