Kuranda - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu Kuranda - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu

Kuranda

Door: Peter en Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies & Peter

07 November 2009 | Australië, Cairns

Kuranda 7 november 2009,

Een toeristisch hoogteput vandaag. Een propvol treintje naar een dorp in het tropische regenwoud waar het eerste huis een kroeg is waar het personeel voor de deur de aanrollende stroom toeristen staat aan te roepen om vooral maar daar te komen eten en drinken. Alleen maar souveniers. We hebben maar het een en ander gekocht. Maar al met al onwaarschijnlijk mooi over het geheel gezien. Vooral de belevenis in de skyrail is op meerdere manieren adembenemend. Het treintje was van historische betekenis. De aanleg is een monster klus geweest nu al weer 100 jaar geleden. Het plaatsje? Zoiets als Volendam in een regenwoud. Maar er is een wandelpad rond het plaatsje welke je door prachtige regenwod voert. De skyrail in een woord fantastisch Net boven over de toppen van de bomen en dan weer over diepe dalen door het regenwoud zweven. In een woord waaaaanzinnig! (dit even als dank aan Gerda). Morgen gaan we voor 2 dagen het rif op. Snorkelen enz. Aan boord van een luxe schip all inclusief. We zitten nu al weer in een prettige voorspanning voor deze belevenis. Voor de foto's heb ik een goedkoop onderwatercameraatje van het kruidvat gekocht. Met rolletje erin dus geen digitaal beeld deze keer. Wij groeten allen en tot over 2 dagen.

• 07 November 2009 - 12:44

André:

Spectaculair! Ook het Skypen was voor mij nieuw.
    Erg leuk. Veel genoegen onder water. Take care!