The great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu The great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu

The great Barrier Reef

Door: Peter en Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies & Peter

10 November 2009 | Australië, Cairns

Great Barrier Reef, 8 en 9 november.

Hier hebben we naar uit gezien. 's morgens wederom vroeg uit de veren. De receptionist van het hostel brengt ons naar de haven. We gaan aan boord van een supersonic catemaran-achtig motorschip die ons met een snelheid van 50 km pu naar de duiklocatie brengt. Gewaarschuwd door de receptionist hebben vooraf 2 pillen ingenomen tegen zeeziekte. De boot gaat echt heel snel en maakt af en toe aardige klappen. Met een klein bootje worden we overgezet naar het grote schip. Na een korte introductie met vooral veiligheidsinstructies worden we naar onze prachtige 2 persoonshut gebracht. Dan begint het duiken. De eerste keer snorkelen we. Het is fantastisch. Overal de prachtigste Koralen en vissen. Op een gegeven moment zwenm er een meter naast me een bijna 1 1/2 grote Napoleonfish. (zie foto/niet zelf genomen). De 2e keer gaat ik scubadiven. Met flessen en alles er op en eraan de diepte in. Een geweldige ervaring. Het vrij ademhalen onderwater in combinatie met het zweven door dit prachtige onderwaterlandschap is een zeer bijzondere ervaring. Volledig in hogere sferen klim ik na deze duik uit het water. Het mooiste gedeelte van het rif ligt net onder het oppervlakte. Daar zie meer en mooier leven. Maar duiken met apparatuur op het reef is something else. We besteden de 2 dagen met snorkelen, relaxen, heerlijk eten en zonnebaden. Na afloop is het gewoon weer even wennen in Cairns al die drukte, al die mensen. We gaan moe naar bed morgen (vandaag) naar Melbourne voor de campertoer. Dus tot later maar weer.

• 10 November 2009 - 11:27

Henk & Elizabeth:

Inderdaad een hele ervaring om onder water te ademen.
    Wij hopen dat alles goed gaat en geniet er maar lekker van.

• 10 November 2009 - 12:21

Paul H:

Het blijft allemaal even fantastisch en geweldig om het zo intensief mee te maken. Met voor mij een groot essentieel voordeel: niet zowat iedere nacht om vijf uur je bed uit.
    Groet
    Paul h

• 10 November 2009 - 14:15

André:

Heerlijke onderwateravonturen. Duiken met flessen etc. vind ik erg eng. Maar jullie overleefden 't.
    Goeie vlucht etc. naar Melbourne!

• 10 November 2009 - 19:09

Stans/Aat:

Nu al jullie foto's gezien, waanzinnig mooi met zoveel verschillende dingen die jullie boven en onderwater zien prachtig
    nog veel plezier
    dikke kus
    Stans

• 11 November 2009 - 17:03

Kees Bal:

geweldig wat jullie allemaal meemaken, wat een leuke verslagen allemaal en al die mooie foto,s veel plezier nog gr, de balletjes

• 11 November 2009 - 17:09

Marjo En Jan:

Hallo Annelies en Peter, groetjes vanuit een herfstachtig Holland. Wij hebben er lol in jullie te volgen, en zo jaloers als de pest vooral Marjo, die vindt het onvoorstelbaar waar jullie de energie vandaan halen! Ik zit gezellige achter m'en Pc-je met een glaasje louw bier te verlangen naar een biertje in een leuke pub als de “Shennigans”! Kortom nog heel veel plezier!!! en tot een volgende keer. Groetjes en een knuffel van Marjo en Jan.