The Great Ocean Road - Reisverslag uit Peterborough, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road - Reisverslag uit Peterborough, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road

Door: Peter en Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies & Peter

12 November 2009 | Australië, Peterborough

Great Ocean Road (GOR), 11 en 12 november.

De vlucht naar Melboure verliep vlot. Binnenlandsvluchtje, geen gedoe met douane dus dat gaat snel. De camper opgehaald en direct onroute gegaan. De eerste stop na ongeveer 100 km op een geweldige camping direct aan het begin van de GOR. De campsites zijn hier goed, centrale keuken, goed sanitair, ruim en voorzien van alle gemakken. Het weer is geweldig. Men spreekt hier over de eerste heatwave van het jaar maar na de Outback en de tropische hitte van Darwin vinden wij het heerlijk. De GOR is adembenemend mooi. We stoppen om de paar kilometer om van een scenic view te genieten en vallen van de ene in de andere óh en ah. De 2e nacht hebben geslapen op een camping in het natuurpark Bimbi. Een camping in een eucalyptusbos. Overal om ons heen zatten er Koala's in de bomen en vlogen er Rossela's in de het rond. s'Avonds was het een kakofonie van oerwoudachtige geluiden. De volgende dag zijn we langs de belangrijkste hoogte punten van de GOR gereden. De 12 Apostels en de London Bridge etc. Prachtig echt geweldig mooi. Er is niets dat we zien dat de verwachting niet overtreft. De gemiddelde dag afstand van de laatste dagen is nog geen 100 km. De meeste tijd besteden aan het bekijken van al dat moois. Als je een indruk wilt krijgen moet je maar "even" naar de foto's kijken. De foto's benaderen de impossante werkelijkheid van geen kanten maar ze geven een indruk. We zijn nu in Peterborough en morgen rijden we het laatste stuk van de GOR. Daarna draaien we terug in oostelijke richting naar o.s. de AUS alpen en de Blue Mountains. Wordt vervolgd. See you later! Annelies en Peter.

• 12 November 2009 - 15:05

André:

Goeiemorgen

Heel specta de foto's.
    Heerlijk met zo'n camper rondtuffen langs koaloa's en stranden.
    Dank voor de Bijzondere verjaarsfoto.
    Veel werk geweest!
    Fijne reis verder. Take care...

• 12 November 2009 - 19:54

Frits Maas:

Ik ben jaloers.
    Ik ben stinkend jaloers!
    Ik baal als een stekker!Het weer in NL is kl...
    Maarre..het is jullie van harte gegund deze droomvakantie!!!! Leuk dat wij zo ook een beetje kunnen mee genieten!

• 13 November 2009 - 11:47

MIEKEJOS: