The Grampians - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu The Grampians - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annelies & Peter Evegroen - WaarBenJij.nu

The Grampians

Door: Peter en Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies & Peter

14 November 2009 | Australië, Sydney

Gisteren 13 november hebben we het laatste stukje Great Ocean Road gereden. Jammer, het had nog wel een dag langer mogen duren. Wat hebben wij ervan genoten. Door naar Warrnambool, waar we ons bivak opslaan nadat we eerst nog even bij de walvis nursery zijn wezen kijken. Overigens geen walvis te zien in deze tijd van het jaar. De camper staat supersnel gesteld, makkelijk hoor. Onderweg nog een kaasfabriek met museum bezocht, leuk om te zien. Wat een hard bestaan moet dat honderd jaar geleden geweest zijn. Zelfs met al de gemakken van vandaag de dag is het zwaar in deze warmte.
's Middags het stadje rondgewandeld en wat boodschappen gedaan.
Vandaag 14 november naar The Grampians, maar eerst nog naar Towers Hill. Goed dat we vroeg zijn want we moeten nog wat klimmen.
Towers Hill is een kratermond met een prachtige flora en fauna.
Onderweg naar The Grampians even langs bij het informatiecentrum, wat toch weer een mooiere route opleverde. We reden door een vallei met de Crampiagns aan beide zijden.Prachtige bomen en vergezichten.
Terug op de hoofdweg een zijweg naar Mount William. We gingen aardig stijl 10 km omhoog en kwamen op de parkeerplaats. Nog niet op de top (helaas) daar mochten we nog twee km voor lopen. Gelukkig was het lekker weer (36 grden) en boven aangekomen was de beloning dan ook groot. Het was zeker de moeite waard. Maar nu willen we toch wel snel naar de camping om een duik in het zwembad te nemen.
Beetje zwemmen, beetje hangen, vliegennetje voor en een biertje bij de hand zo komen we wel weer op temperatuur. Het was weer een enerverend dagje.
Groetjes Peter en Annelies.